7 КЛАС ПЕРЕВІРЯЙ ТА УДОСКОНАЛЮЙ ВМІННЯ

31.01.2015 11:00

ДЛЯ УЧНІВ 7 КЛАСУ

 

 

 

7 КЛАС

 

 

 

Зміст

1.Графічний тест №1 по темі: Предмет хімії та її значення 

2.Хімічний диктант №1 : Чисті речовини та суміші.

3.Графічний тест №2. Структурні частинки речовини, відносна атомна та відносна молекулярна маси.

4.Самостійна робота №1. Прості та складні речовини.  

5.Контрольна робота №1. “Початкові хімічні поняття”   ( перший варіант)

6.Контрольна робота №1. “Початкові хімічні поняття”    ( другий  варіант)

7.Самостійна робота №2   Масова частка елемента в складній речовині. Відносна молекулярна маса

8.Графічний тест №3.  Валентність. Формула. Явища.

9.Контрольна робота №2 “ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ”

10.Графічний тест №4.  Прості речовини. Кисень. 

      11.Різнорівнева самостійна робота по темі: “Оксиген. Кисень”

       12.Контрольна робота№3 “Прості речовини. Кисень”

  13.Різнорівнева самостійна робота по темі: “Ферум.Залізо”

   14.Завдання для усного контролю по темі:  Ферум. Залізо                                       

   15.Підсумкова контрольна робота за курс хімії 7 клас (перший варіант)

   16.Підсумкова контрольна робота за рік.  7 клас (другий варіант)

 

Графічний тест №1 по темі: Предмет хімії та її значення                ( 1-10 питання за правильну відповідь – по 1б, а на 11 питання дати розгорнуту відповідь – 2 б.)

Варіант 1.

1.     Хімія відноситься до природничих наук.

2.     В наслідок процесу фотосинтезу поглинається кисень, а виділяється вуглекислий газ.

3.     Хімія приносить людині лише користь.

4.     Хімія означає – мистецтво виплавляння металів.

5.     Хімія, як наука виникла в 14 столітті.

6.     Якщо речовини для досліду взяли забагато, то потрібно зайву відлити назад в посуд для зберігання реактиву.

7.     Відомі речовини, які використовуєте для дослідів можна попробувати на смак.

8.     Особливо обережним треба бути коли виконуєш досліди з нагрівальними приладами.

9.     Для спалювання речовин в полум’ї спиртівки використовують пробіркотримач.

10.                        Щоб пробірка не тріснула під час нагрівання, спочатку її варто прогріти всю.

11.                       Описати які знання хімії першочергово потрібні працівнику таких галузей, як радіотехніка, автоматика, космічна техніка та атомна енергетика.

 

Варіант 2.

1.     Хімія вивчає речовини та їх перетворення.

2.     В природі для окиснення всіх речовин використовують вуглекислий газ.

3.     Екологічно грамотна поведінка людини залежить від знань з хімії.

4.     В античному світі не були відомі ніякі метали.

5.     В 19 столітті хімія становилась, як наука.

6.     Прихильники теорії флогістону шукали філософський камінь життя.

7.     Гарячі предмети потрібно ставити на керамічну плитку, або спеціальну підставку.

8.     Спиртівку можна запалити від іншої спиртівки.

9.     Для підтримування на штативі фарфорової  чашки під час  випарювання речовин використовують тримач.

10.                       На кінчику полум’я міститься найяскравіша частина.

11.                       Описати які знання хімії першочергово потрібні будівельнику та енергетику.

 

Варіант 3.

1.     Усе, що нас оточує складається з речовин.

2.     Склад та будову речовин вивчає фізика.

3.     Речовини в хімії називають реактивами, реагентами.

4.     Велике значення для становлення хімії як науки мали роботи Р.Бойля.

5.     Араби називали хімію – алхімією.

6.     Археологічні розкопки свідчать, що ще на світанку розвитку людського суспільства видобували і переробляли руди металів.

7.     Під час виконання дослідів пробірку тримай завжди горизонтально.

8.     Під час наливання рідини в пробірку етикетку на склянці спрямовувати в бік до пробірки.

9.     Перед тим, як помістити на кільце штатива хімічний стакан на кільце кладуть спеціальну сітку.

10.                        Випарювання можна проводити і в стаканчику, і в пробірці.

11.                       Описати які знання хімії першочергово потрібні в побуті та медицині.

 

Варіант 4.

1.     В природі хімічні перетворення відбуваються самовільно.

2.     Хімія існує як окрема наука і немає зв’язків з іншими науками.

3.     Якщо в майбутньому ти не будеш хіміком, то і не потрібно досконало вивчати хімію.

4.     Хімія – давньоруська  наука.

5.     Алхімічний період тривав з 10 до 12 століття.

6.     За теорією флогістону : горіння – це реакція розкладу.

7.     Реактиви для дослідів потрібно брати в великих кількостях, щоб був кращий результат.

8.     Спиртівку накривають кришечкою, щоб знизити температуру полум’я.

9.     Під час закривання колби корком не ставити її на стіл, а тримати за дно.

10.                        У колбі вміст перемішують коловими рухами, а в стаканчику – скляною паличкою.

11.                       Описати які знання хімії першочергово потрібні в сільському господарстві та металургії.

Хімічний диктант №1 : Чисті речовини та суміші.

Закінчити речення ( кожна вірна відповідь - 0,75б)

Варіант 1.

1.     Предмети, які нас оточують – це …

2.     Дерево, пластмаса, алюміній – це …

3.     Речовини бувають …

4.     Властивості бувають …

5.     Найголовніший метод добування хімічних знань - …

6.     Обкладинки для зошитів виготовляють з поліетилену, тому що ..

7.     Сукупність різних речовин, яка становить одне фізичне тіло –це..

8.     Суміш заліза і сірки можна розділити …

9.     Якщо окремих компонентів суміші не видно, то, це …

10.                       Молоко – це …

11.                       Способи розділення однорідних сумішей : …

12.                       Щоб очистити забруднену кухонну сіль використовують такі способи розділення сумішей…

13.                       Якщо порошок крейди засмічений тирсою, то потрібно …

14.                       Матеріал, через який фільтрують суміш називається …

15.                       Фільтрування ґрунтується на такій властивості:

16.                       Для розділення соди, піску і заліза використовують такі способи: …

Варіант 2.

1.     Речовини, які використовують для виготовлення предметів  – …

2.     Вода,кухонна сіль, алюміній – це …

3.     Мідна пластинка, залізний цвях – це…

4.     Запах, колір, електропровідність – це…

5.     Стан в якому речовина перебуває за певних умов називається…

6.     Мережі електропередач виготовляють з міді, тому що …

7.     Речовина, яка не містить домішок – це …

8.     Олію від води можна відділити …

9.     Повітря – це …

10.                       Відстоювання  - це спосіб розділення –

11.                       Грунт, повітря, граніт – це …

12.                       Нафта – це …

13.                       Нерозчинні речовини, що залишаються на фільтрі …

14.                       Неоднорідні суміші (приклади ) –

15.                       Крохмаль, кухонна сіль – це …

16.                       Прозора, безбарвна, без запаху і смаку, може бути в трьох агрегатних станах – це …

Варіант 3.

1.     Крапля води, сніжинка, кусочок льоду  – це …

2.     Сукупність ознак, які визначають індивідуальність речовини …

3.     Кухонна сіль і цукор подібні такими ознаками:

4.     За запахом можна впізнати такі речовини:

5.     Температуру плавлення, густину речовини можна з’ясувати…

6.     Складові суміші називаються …

7.     Суміші бувають …

8.     Розчин цукру у воді – це

9.     Суміш спирту і води можна розділити …

10.                        Способи розділення неоднорідних сумішей: …

11.                       Найпростіше позбутись від залізних домішок …

12.                       Спосіб розділення : дистиляція ґрунтується на такій властивості

13.                       Прозорий розчин. Що пройшов крізь фільтр –

14.                       Однорідні суміші (приклади) –

15.                       Відстоювання  ґрунтується на властивості -

16.                       Сріблясто – білий метал, м’який, пластичний – це  …

Варіант 4.

1.     Назви речовин і матеріалів іноді …

2.     Вуглекислий газ, кисень, оцет – це …

3.     Оцет і вода подібні за  такими ознаками:

4.     Кисень має таку головну хімічну властивість: …

5.     Цвяхи виготовляють із заліза, а не з алюмінію, тому що…

6.     Речовини, що входять до складу суміші свої властивості …

7.     Якщо можна помітити суміші окремі компоненти, то це …

8.     Суміш глини і води можна розділити…

9.     Вуглекислий газ, вода, натрій хлорид – це …

10.                       Щоб відокремити воду від цукру використовують –

11.                       В пилососі відбувається процес …

12.                       Часткове випарювання називається …

13.                       На водоочисних станціях воду фільтрують крізь …

14.                       Матеріали (приклади) …

15.                       Сироп, фруктовий сік, мінеральна вода – це …

16.                       Червоного забарвлення, має добру електропровідність, металічний блиск – це …    

Графічний тест №2. Структурні частинки речовини, відносна атомна та відносна молекулярна маси. (за правильну відповідь – по 0,75б)

Варіант 1.

1.     Структурними частинками речовин є: атоми, молекули, йони.

2.     Вода, вуглекислий газ мають не молекулярну будову.

3.     Атом складається з позитивно зарядженого ядра і негативно заряджених електронів.

4.     Кількість електронів завжди більша, ніж кількість протонів.

5.     Якщо атом втрачає електрони, то йон буде мати негативний заряд.

6.     90 елементів періодичної системи добуті штучно.

7.     АІ, Са, К – метали.

8.     В періодичній системі є 7 груп.

9.     К – хімічний елемент Кальцій.

10.                        Алюміній займає третє місце за поширеністю на планеті Земля.

11.                        Засновником геохімії є В.І.Вернадський.

12.                       Маса позначається – M.

13.                        За одиницю порівняння мас атомів вибрано мусу атома Карбону.

14.                       Маса атома Купруму  в 32  рази більша за 1/12 маси атома Карбону.

15.                        Відносна атомна маса Нітрогену – 7.

16.                        Значення відносної атомної маси і маси атома однакові .

Варіант 2.

1.     Атом – найменша частинка речовини, що зберігає її властивості.

2.     Алмаз, графіт має молекулярну будову.

3.     Вид атомів із певним зарядом ядра – це хімічний елемент.

4.     Кількість електронів дорівнює порядковому номеру елемента.

5.     Якщо атом приймає електрони, то йон буде мати позитивний заряд.

6.     В природі зустрічаються 20 елементів періодичної системи.

7.     О,Н,С – неметали.

8.     Кожен період поділяється на головний і побічний.

9.     С – хімічний елемент калій.

10.                        Друге місце за поширеністю на планеті Землі займає – Силіцій.

11.                        В морській воді крім Гідрогену і Оксигену є багато Хлору, Натрію.

12.                        Відносна атомна маса позначається – m.

13.                        Атомна одиниця маси дорівнює – 1,66 . 10-27 кг

14.                       Маса атома Оксигену в 8  раз більша за 1/12 маси атома Карбону.

15.                        Відносна атомна маса Карбону -6.

16.                        Найменша маса атома Гідрогену.

Варіант 3.

1.     Властивості речовин залежать від складу речовини.

2.     Структурними частинками речовин не молекулярної будови є атоми.

3.     Атом заряджений позитивно.

4.     Атоми, які втратили, чи приєднали електрон називаються йонами.

5.     Заряд йона Натрію буде – 1.

6.     Назви хімічних елементів пишуться з маленької літери.

7.     Графічним відображенням періодичного закону є періодична система.

8.     Групи є малі і великі.

9.     Aq – речовина  золото.

10.                        Найпоширенішим елементом на Землі є Оксиген.

11.                        До складу живих тіл найбільше входить таких елементів: О,С,Н …

12.                        Відносна атомна маса позначається – Mr.

13.                       Відносна атомна маса показує у скільки раз маса атома елемента більша, чи менша за 1/12 маси атома Карбону.

14.                       Маса атома Натрію  в 11 раз більша за 1/12 маси атома Карбону.

15.                        Відносна атомна маса Кальцію – 20.

16.                        Маса атома Сульфуру в 2 рази більша за масу атома Оксигену.

Варіант 4.

1.     Речовини є молекулярної та не молекулярної будови.

2.     Структурними частинками речовин молекулярної будови є атоми.

3.     Ядро атома має негативний заряд.

4.     В ядрі атома містяться протони та нейтрони.

5.     Заряд йона Хлору буде +1.

6.     Усі хімічні елементи поділяються на металічні та неметалічні.

7.     В періодичній системі є 8 періодів.

8.     Всі хімічні елементи утворились внаслідок складних процесів ядерного синтезу в зірках і в космічному просторі.

9.     Au – речовина  срібло.

10.                        Найпоширенішими елементами Всесвіту є Гідроген  і Гелій.

11.                        Речовина залізо складається з одного елемента.

12.                        Маса позначається – Ar.

13.                        а.о.м. – атомна одиниця маси.

14.                        Маса атома Флуору в 16 раз більша за 1/12 маси атома Карбону.

15.                        Відносна атомна маса – Магнію – 12.

16.                        Відносна атомна маса елемента величина без вимірна.

Самостійна робота №1. Прості та складні речовини.                          ( кожна правильна відповідь на питання 1-3 оцінюється в 2б, на 4 питання – 6 балів)

Варіант 1.

1.     Написати формули речовин, які мають такий склад: а) 2 атоми Феруму та 3 атоми Оксигену;  б)2 атоми Калію та 1 атом Сульфуру;  в)3 атоми Купруму 2 атоми Фосфору та 8 атомів Оксигену.

2.     Прокласифікувати прості речовини, складні речовини, суміші: повітря, натрій сульфат, калій, водень, сульфатна кислота, граніт, нафта, вода, мідь.

3.     Написати по одному реченню про елемент і просту речовину: Оксиген та кисень.

4.     Що означають записи:а) 2 СО2,   б) 5Ca(NO3)2      в)SO3        г) 3Mq3N2

Варіант 2.

1.     Написати формули речовин, які мають такий склад: а) 2 атоми Алюмінію та 3 атоми Сульфуру;  б)2 атоми Літію та 1 атом Оксигену;  в)3 атоми Кальцію 2 атоми Фосфору та 8 атомів Оксигену.

2.     Прокласифікувати прості речовини, складні речовини, суміші: молоко,  кальцій карбонат, залізо, мінеральна вода, сульфітна кислота, алмаз, глина, калій хлорид, кисень.

3.     Написати по одному реченню про елемент і просту речовину: Купрум та мідь.

4.     Що означають записи:а) 2 Н2СО3,   б) a(NO3)2      в)SO2        г) 3N2О

Варіант 3.

1.     Написати формули речовин, які мають такий склад: а) 2 атоми Літію та 1 атом Оксигену;  б) 3 атоми Кальцію  та 2 атоми Нітрогену;  в)2 атоми Аргентуму 1 атом Сульфуру та 4 атоми  Оксигену.

2.     Прокласифікувати прості речовини, складні речовини, суміші: бетон, натрій карбонат, алюміній, хлор, сульфідна кислота, граніт, повітря, калій нітрид, графіт.

3.     Написати по одному реченню про елемент і просту речовину: Гідроген та водень.

4.     Що означають записи:а) 2 СО,   б) b(NO3)2   в)AL2O3      г)5Mq(NO3)2

 

Варіант 4.

1.     Написати формули речовин, які мають такий склад: а) 3 атоми Магнію та 2атоми Фосфору;  б)3 атоми Калію та 1 атом Нітрогену;  в)3 атоми Літію 1 атом Фосфору та 4 атоми Оксигену.

2.     Прокласифікувати прості речовини, складні речовини, суміші: морська вода, натрій фосфат, сірка, йод, хлоридна кислота, розчин цукру, нафта, літій бромід,  мідь.

3.     Написати по одному реченню про елемент і просту речовину: Ферум та залізо.

4.     Що означають записи:а) 2 CaСО3,   б) 5KNO3      в)Mn2O3        г) 3Ca3P2

 

Варіант 5.

1.     Написати формули речовин, які мають такий склад: а) 1 атом Сульфуру  та 3 атоми Оксигену;  б)2 атоми Аргентуму та 1 атом Сульфуру;  в)3 атоми Барію 2 атоми Фосфору та 8 атомів Оксигену.

2.     Прокласифікувати прості речовини, складні речовини, суміші: манган сульфат, барій, бром, нітратна кислота, топаз, алюміній хлорид, водопровідна вода, повітря, залізо.

3.     Написати по одному реченню про елемент і просту речовину: Сульфур та сірка.

4.     Що означають записи:а) 2 K2СО3,   б) 5Mn(NO3)2      в)P2O3        г) 3CaS

 

Варіант 6.

1.     Написати формули речовин, які мають такий склад: а) 3 атоми Кальцію та 2 атоми Нітрогену;  б)1 атом Магнію та 1 атом Сульфуру;  в)2  атоми Калію 1 атом Нітрогену та 4  атоми Оксигену.

2.     Прокласифікувати прості речовини, складні речовини, суміші: натрій нітрат, кальцій, фтор, ортофосфатна кислота, фруктовий сік, нафта, натрій сульфід, літій, розчин кухонної солі.

3.     Написати по одному реченню про елемент і просту речовину: Алюміній.

4.     Що означають записи: а) 2 SО2,   б) 3CaCL2    в)4Au2O3       г) Mq3(PO4)2

 

Контрольна робота №1. “Початкові хімічні поняття”

( перший варіант)

                      ( кожна правильна відповідь на питання 1-6 оцінюється в 2б)

Варіант 1.

 

1.     Скласти план розділення суміші: деревні ошурки, пісок і сіль.

2.     Написати формули речовин, які мають такий склад: а) 2 атоми Алюмінію та 3 атоми Сульфуру;  б)2 атоми Літію та 1 атом Оксигену;  в)3 атоми Барію 2 атоми Фосфору та 8 атомів Оксигену.

3.     Прокласифікувати прості речовини, складні речовини, суміші: молоко,  кальцій карбонат, залізо, мінеральна вода, сульфітна кислота, алмаз, глина, калій хлорид, кисень.

4.     Що означають записи:

а) 2 Н2СО3,   б) a(NO3)2      в)SO2        г) 3N2О

5.     Визначити валентності атомів хімічних елементів в формулах: а) Li2S     б) Au2O3        в)SO3         г)MnO

6.     Скласти формули речовин відповідно до валентності:

а) H з S(II   б) P(III) з CI(I)        в) Ca з O        г) AI з C(IV)

 

Варіант 2.

 

1.     Скласти план розділення суміші: залізні ошурки, пісок і цукор.

2.     Написати формули речовин, які мають такий склад: а) 2 атоми Літію та 1 атом Оксигену;  б) 3 атоми Кальцію  та 2 атоми Нітрогену;  в)2 атоми Аргентуму 1 атом Сульфуру та 4 атоми  Оксигену.

3.     Прокласифікувати прості речовини, складні речовини, суміші: бетон, натрій карбонат, алюміній, хлор, сульфідна кислота, граніт, повітря, калій нітрид, графіт.

4.     Що означають записи:

а) 2 СО,   б) b(NO3)2      в)AL2O3        г) 3Mq(NO3)2

5.     Визначити валентності атомів хімічних елементів в формулах:       а)N2O       б) Mn2O3       в)SiO2         г)CaO

6.     Скласти формули речовин відповідно до валентності:

а) H з CI(I)     б) Ca з N(III)        в) Li з O        г) C(IV) з CI(I)

 

Варіант 3.

 

1.     Скласти план розділення суміші: олія, пісок  і сіль.

2.     Написати формули речовин, які мають такий склад: а) 3 атоми Магнію та 2 атоми Фосфору;  б)3 атоми Калію та 1 атом Нітрогену;  в)3 атоми Літію 1 атом Фосфору та 4 атоми Оксигену.

3.     Прокласифікувати прості речовини, складні речовини, суміші: морська вода, натрій фосфат, сірка, йод, хлоридна кислота, розчин цукру, нафта, літій бромід,  мідь.

4.     Що означають записи:

а) 2 CaСО3,   б) 5KNO3      в)Mn2O3        г) 3Ca3P2

5.     Визначити валентності атомів хімічних елементів в формулах: а)Fe2O3      б)MnO2       в)Li3P         г)P2O5

6.     Скласти формули речовин відповідно до валентності:

а) H з N(III   б) P(V) з O       в) K з S(II)        г) Si(IV) з H

 

 

Варіант 4.

 

1.     Скласти план розділення суміші: залізні ошурки, глина і сода.

2.     Написати формули речовин, які мають такий склад: а) 1 атом Сульфуру  та 3 атоми Оксигену;  б)2 атоми Аргентуму та 1 атом Сульфуру;  в)3 атоми Магнію 2 атоми Фосфору та 8 атомів Оксигену.

3.     Прокласифікувати прості речовини, складні речовини, суміші: манган сульфат, барій, бром, нітратна кислота, топаз, алюміній хлорид, водопровідна вода, повітря, залізо.

4.     Що означають записи:

а) 2 K2СО3,   б) 5Mn(NO3)2      в)P2O5       г) 3CaS

5.     Визначити валентності атомів хімічних елементів в формулах: а)P2O3     б)Na2O      в) BaS       г) Mq3N2

6.     Скласти формули речовин відповідно до валентності:

а) N(IIIз O     б) Ba з S(II)        в) Na з O        г) C(IV) з S(II)

 

 

Варіант 5.

1.     Скласти план розділення суміші: тирса, спирт і сіль.

2.     Написати формули речовин, які мають такий склад: а) 3 атоми Кальцію та 2 атоми Нітрогену  б)1 атом Магнію та 1 атом Сульфуру;  в)1  атом Кальцію  2 атоми Нітрогену та 6  атомів  Оксигену.

3.     Прокласифікувати прості речовини, складні речовини, суміші: натрій нітрат, кальцій, фтор, ортофосфатна кислота, фруктовий сік, нафта, натрій сульфід, літій, розчин кухонної солі.

4.     Що означають записи:

а) 2 SО2,   б) 3CaCL2      в)4AІ2O3        г) Mq3(PO4)2

5.     Визначити валентності атомів хімічних елементів в формулах: а) AI2S3   б) K2S    в) CO2  г)CI2O7

6.     Скласти формули речовин відповідно до валентності:

а) B(IIIз O    б) Ba з H       в) CI(V) з O        г) P(III) з H

 

Контрольна робота №1. “Початкові хімічні поняття”

( другий  варіант)

 ( кожне  вірно виконане завдання оцінюється в 2 бали)

 

Варіант 1.

 

1.     Порівняти фізичні властивості речовин: а) мідь і алюміній; б) вода і оцтова кислота.

2.     Дано суміш: залізні ошурки, тирса, сіль. Скласти план розподілу складових частин суміші.

3.     Розподілити в дві колонки чисті речовини і суміші: повітря, вода, мідь, молоко, майонез, олія, залізо, розчин спирту.

4.     Що означають записи: 3Н2СО3, 2К2О, 5СО2, 4Р.

5.     Визначити валентності атомів сполуках, формули яких: N2O3, SiO2, Ca3P2, Al2S3

6.     Скласти формули речовин:

      Li з  S(II); Fe(III) з O; Ba з N(III); K з O.

 

Варіант 2

1.     Порівняти фізичні властивості речовин: а) спирт і вода; б) крохмаль і кухонна сіль.

2.     Дано суміш: сода, тирса, мідь і вода. Скласти план розподілу складових частин суміші.

3.     Розподілити в дві колонки однорідні та неоднорідні суміші: повітря, морська вода, розчин глини, фруктовий сік з м’якоттю, розчин спирту, розчин цукру, мазь, майонез.

4.     Що означають записи: 2Н2SО4, 2К2SО3, СО, 4H2.

5.     Визначити валентності атомів сполуках, формули яких: Al2O3, SO3, Ca3N2, AlN

6.     Скласти формули речовин: Ca з  S(II); Cr(III) з S(II); Na з N(III); Li з O.

Варіант 3

1.     Порівняти фізичні властивості речовин: а) залізо і алюміній; б) вода і нашатирний спирт .

2.     Дано суміш: залізні ошурки, олія, цукор. Скласти план розподілу складових частин суміші.

3.     Розподілити в дві колонки прості і складні речовини: спирт, вода, мідь, кисень, алюміній, цукор, водень, сульфатна кислота.

4.     Що означають записи: Н2; 3СО, 4К3РО4, 5С, 4Р2О5.

5.     Визначити валентності атомів сполуках, формули яких: Р2O3, SiO2, Mq3P2, Al2O3

6.     Скласти формули речовин: Na з  S(II); Br(III) з O; Ca з N(III); S(VI) з O.

Варіант 4.

1.     Порівняти фізичні властивості речовин: а) спирт і оцет; б) сода і сірка.

2.     Дано суміш: цукор, крейда, нафта і вода. Скласти план розподілу складових частин суміші.

3.     Розподілити в дві колонки тіла та речовини: дерево, вода, мідь, цвях, золото, дріт, склянка, сірка.

4.     Що означають записи: 2О3, 2К2S, 4С, 4H2S.

5.     Визначити валентності атомів сполуках, формули яких: N2O, H2S; Cl2O3, Zn3N2, NH3

6.     Скласти формули речовин:  C(IV) з  S(II); Cr(III) з O(II); Na з P(III); Li з C(IV).

Варіант 5.

1.     Порівняти фізичні властивості речовин: а) залізо і мідь; б) сіль і цукор.

2.     Дано суміш: пісок, сода і олія. Скласти план розподілу складових частин суміші.

3.     Розподілити в дві колонки чисті речовини і суміші: граніт, мінеральна вода, азот, сметана, цукор, ліки, залізо, водень.

4.     Що означають записи: 2Н3РО3, К2S, 5О2, 4РH3.

5.     Визначити валентності атомів сполуках, формули яких: Cl2O3, SO2, Ca3N2, Al2O3

6.     Скласти формули речовин:

      Li з  C(IV); Fe(III) з S(II); Ba з P(III); K з H.

Варіант 6.

1.     Порівняти фізичні властивості речовин: а) спирт і олія; б) крохмаль і цукор.

2.     Дано суміш: сіль, тирса, залізо і вода. Скласти план розподілу складових частин суміші.

3.     Розподілити в дві колонки однорідні та неоднорідні суміші: розчин цукру, водопровідна вода, розчин тирси, фруктовий сік без м’якоттю, розчин спирту, вода і бензин, крем, сметана.

4.     Що означають записи: 4K2SО3, 2Ba3(PО4)2, 4СО, 4H.

5.     Визначити валентності атомів сполуках, формули яких: Mq2P3, H2S, Zn3N2, FeN

6.     Скласти формули речовин:

      Li з  S(II); Cr(II) з O; Na з P(III); Na з O.

Варіант 7.

1.     Порівняти фізичні властивості речовин: а) мідь і cірка; б) оцет і олія .

2.     Дано суміш: алюміній, олія, цукор. Скласти план розподілу складових частин суміші.

3.     Розподілити в дві колонки прості і складні речовини: сірчана кислота, сода, алюміній, азот, барій оксид, марганцівка, кисень, сірка.

4.     Що означають записи: Н2; 3СО, 4К3РО4, 5С, 4Р2О5.

5.     Визначити валентності атомів сполуках, формули яких: Р2O3, SO3, Mq3P2, Al2O3

6.     Скласти формули речовин: Na з  S(II); Br(III) з O; Ca з N(III); S(VI) з O.

 

Варіант 8.

1.     Порівняти фізичні властивості речовин: а) борний спирт і оцет; б) сода і крейда.

2.     Дано суміш: сіль, залізні ошурки, сірка і вода. Скласти план розподілу складових частин суміші.

3.     Розподілити в дві колонки тіла та речовини: стіл, спирт, алюміній, молоток, сірка, склянка, гумка, сірчана кислота.

4.     Що означають записи: 3О2, 4AI2(SO4)3, 4K, HNO3.

5.     Визначити валентності атомів сполуках, формули яких: NO2, H2O; Cl2O7, Zn3P2, PH3

6.     Скласти формули речовин: C(IV) з  O(II); Cr(III) з C(IV); Na з S(II); Li з P(III).

Самостійна робота №2   Масова частка елемента в складній речовині. Відносна молекулярна маса

Варіант 1.

1.     Відносна молекулярна маса оксиду елемента І групи періодичної системи становить – 186. Визначити який це елемент?               (3б)

2.     Вивести формулу речовини за такими даними: масова частка Гідрогену -3,23% , Карбону – 19,35%, Оксигену –  77,42%                       (5б)

3.     Визначити масові частки елементів в речовині – Zn(OH)2          (4б)                   

 

Варіант 2.

1.     Відносна молекулярна маса оксиду елемента ІІ групи періодичної системи становить – 104. Визначити який це елемент?                (3б)

2.     Вивести формулу речовини за такими даними: масова частка Гідрогену -2,04% , Сульфуру -32,65% , Оксигену –  65,3%                       (5б)

3.     Визначити масові частки елементів в речовині – Cr(OH)2          (4б)           

 

Варіант 3.

1.     Відносна молекулярна маса оксиду елемента ІІІ групи періодичної системи становить – 188. Визначити який це елемент?                  (3б)

2.     Вивести формулу речовини за такими даними: масова частка Гідрогену – 3,06%, Фосфору -31,63% , Оксигену –  65,3%                            (5б)

3.     Визначити масові частки елементів в речовині – Mn(OH)3            (4б)            

 

Варіант 4.

1.     Відносна молекулярна маса оксиду елемента І групи періодичної системи становить – 282. Визначити який це елемент?                    (3б)

2.     Вивести формулу речовини за такими даними: масова частка Гідрогену -2,44% , Сульфуру -39,02% , Оксигену –58,54%                            (5б)

3.     Визначити масові частки елементів в речовині – AI(OH)3               (4б)           

 

 

Варіант 5.

1.     Відносна молекулярна маса оксиду елемента ІV групи періодичної системи становить – 105. Визначити який це елемент?                     (3б)

2.     Вивести формулу речовини за такими даними: масова частка Гідрогену -1,59% , Нітрогену -22,2% , Оксигену – 76,19%                              (5б)

3.     Визначити масові частки елементів в речовині – Fe(OH)2                (4б)               

 

Варіант 6.

1.     Відносна молекулярна маса оксиду елемента V групи періодичної системи становить – 230. Визначити який це елемент?                      (3б)

2.     Вивести формулу речовини за такими даними: масова частка Гідрогену 1%- , Хлору- 35,32%, Оксигену –63,68%                                           (5б)

3.     Визначити масові частки елементів в речовині – Fe(OH)3                 (4б)              

 

Варіант 7.

1.     Відносна молекулярна маса оксиду елемента VІ групи періодичної системи становить – 100. Визначити який це елемент?                      (3б)

2.     Вивести формулу речовини за такими даними: масова частка Гідрогену – 1,18%, Хлору -42% , Оксигену –56,8%                                           (5б)

3.     Визначити масові частки елементів в речовині – Pb(OH)2                (4б)                   

 

Варіант 8.

1.     Відносна молекулярна маса оксиду елемента ІV групи періодичної системи становить – 239. Визначити який це елемент?                      (3б)

2.     Вивести формулу речовини за такими даними: масова частка Гідрогену -1,25% , Фосфору -38,75% , Оксигену –60%                                     (5б)

3.     Визначити масові частки елементів в речовині – Cu(OH)2                (4б)                   

Варіант 9.

1.     Відносна молекулярна маса оксиду елемента V групи періодичної системи становить – 324. Визначити який це елемент?                       (3б)

2.     Вивести формулу речовини за такими даними: масова частка Гідрогену -0,83% , Мангану -45,83% , Оксигену –53,33%.                                (5б)

3.     Визначити масові частки елементів в речовині – Ba(OH)2                 (4б)           

Графічний тест №3.  Валентність. Формула. Явища.

(за правильну відповідь – по 0,75б)

Варіант 1.

1.     Фізичні явища супроводжуються утворенням нових речовин.

2.     Хімічне явище і є хімічною реакцією.

3.     Кипіння води та утворення туману – це є хімічними явищами.

4.     Під час ендотермічної реакції тепло виділяється.

5.     Ознакою хімічної взаємодії оцту і соди є утворення осаду.

6.     Масова частка елемента в складній речовині позначається – Mr?

7.     Відносна молекулярна маса показує відношення маси, яка припадає на елемент, до всієї речовини.

8.     Відносна молекулярна маса кисню – 16.

9.     Хімічна сполука, утворена атомами одного хімічного елемента це проста речовина.

10.                        Кальцій, барій, цинк – це прості речовини – неметали.

11.                        За хімічною формулою можна взнати якісний та кількісний склад речовин.

12.                        Нітроген, Сульфур і Фосфор мають постійну валентність.

13.                        Na2O  – валентність Натрію IV.

14.                        Валентність можна визначити на підставі розміщення елемента в ПС.

15.                        Бінарні сполуки елемента з Сульфуром називаються оксидами.

16.                         Будь – які зміни називаються явищами.

Варіант 2.

1.     Фізичні явища виявляються у зміні форми тіла або агрегатного стану речовини.

2.     Під час фізичного явища повинна бути одна з ознак хімічно реакції.

3.     Горіння бензину та світіння електролампочки – це хімічні явища.

4.     Під час екзотермічної реакції тепло поглинається.

5.     Під час ржавіння заліза виділяється газ.

6.     Відносна атомна маса елемента   позначається –n?

7.     Масова частка елемента в речовині показує у скільки раз маса молекули більша за 1/12 маси атома Карбону.

8.     Відносна молекулярна маса водню – 2.

9.     Хімічна формула – умовний запис речовини за допомогою символів та індексів.

10.                        Прості речовини: сірка, фосфор, натрій  складаються з двох атомів.

11.                        У формулах речовин молекулярної будови індекс показує кількість молекул.

12.                        Валентність Гідрогену, Літію та Алюмінію – змінна.

13.                        SO3  – валентність Сульфуру -  IІІ.

14.                        Сполуки, які складаються з двох елементів називаються – бінарними.

15.                       Бінарні сполуки елемента з гідрогеном називаються оксидами.

16.                        Для любої речовини характерні, як фізичні так і хімічні властивості.

Варіант 3.

1.     Суть фізичного явища у  перетворені речовин.

2.     Для початку хімічної реакції досить  нагріти речовини до певної температури.

3.     Перегнивання листя та скисання молока – фізичні явища.

4.     Горіння магнію – екзотермічна реакція.

5.     Під час нагрівання купрум(ІІ)гідроксиду ознакою реакціє є зміна забарвлення з блакитного на чорне.

6.     Відносна молекулярна маса позначається –Ar?

7.     Відносна атомна маса показує у скільки раз маса атома більша за 1/12 m ат.(C).

8.     Відносна молекулярна маса азоту – 14.

9.     Речовина утворена атомами кількох хімічних елементів називається складною.

10.                        Сірка, бром, кисень відносяться до простих речовин – металів.

11.                       У формулах речовин атомної та йонної будови індекси виражають співвідношення елементів у речовині.

12.                        SiO2  – валентність Силіцію - IІ.

13.                        Максимальна валентність Хлору – VII.

14.                        У елементів – неметалів вища валентність дорівнює номеру групи.

15.                       Бінарні сполуки елемента з нітрогеном називаються оксидами.

16.                       Явища, під час яких не утворюються нові речовини називаються – фізичними.

Варіант 4.

1.     В результаті хімічного явища нові речовини не утворюються.

2.     Для виникнення  хімічної реакції необхідно подрібнити і перемішати речовини.

3.     Танення льоду та кипіння води – це фізичні явища.

4.     Горіння дров – це ендотермічна реакція.

5.     Під час горіння магнію виділяється тепло і світло.

6.     Кількість атомів позначається -  W?

7.     Масова частка елемента у складній речовині визначається відношенням маси, яка припадає на елемент, до всієї речовини.

8.     Відносна молекулярна маса води – 16.

9.     Існування елементів у вигляді кількох простих речовин – алотропія.

10.                       Цифра, що стоїть праворуч від символа називається коефіцієнтом.

11.                        Властивість атомів хімічного елемента з’єднуватись з певним числом атомів інших хімічних елементів називається валентністю.

12.                        Валентність Оксигену, Кальцію, Барію завжди – І.

13.                        Li2O – валентність Літію -  IV.

14.                        У металів валентність частіше всього дорівнює номеру групи.

15.                       Бінарні сполуки елемента з хлором називаються оксидами.

16.                        Явища під час яких утворюються нові речовини називаються – хімічними.

 

 

Контрольна робота №2 “ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ”

Варіант 1.

Початковий рівень (3 бали) . Кожне вірно виконане завдання – 0,5б Завдання 1 - 6 з однією правильною відповіддю.

1.          Відносна атомна маса елемента позначається:

А)  Ar               Б)  m                      В) Mr                            Г) w

2.          Вкажіть хімічне явище:

А) Горіння дров                                       Б) Прокатування металу                        

В)  Плавлення алюмінію                         Г) Випаровування води.

3.          Вкажіть символ елемента – метала:

А) С                Б) О                        В)К                             Г)Н

4.          Вкажіть формулу простої речовини:

А)О2                 Б) КСІ                        В) СО                            Г)НІ

5.          Відносна атомна маса Сульфуру дорівнює:

А)  8               Б)  16                      В) 32                            Г)64

6.          Індекс – це число, яке показує:

А) кількість атомів в молекулі ;               Б) кількість окремих молекул;                      

В)  масу атома                                            Г)заряд ядра атома

Середній рівень (3 бали) (за кожне правильно виконане завдання – 1 б). Завдання на встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою добрати твердження, позначене цифрою.

7.          Установіть відповідність між формулою речовини та значенням відносної молекулярної маси:

Формула речовини                                 Значення відносної молекулярної маси

А) N2                                                                         1.  63

Б)PH3                                                                         2. 28

В) HNO3                                                                    3. 94

Г) K2O                                                                        4. 34

8.          Установіть відповідність між хімічною реакцією та її  ознакою :

А) Жовтіння листя                                                1.  зміна запаху

Б)світіння нитки розжарення в лампочці           2. виділення теплоти

В) скисання молока                                               3. виділення світла

Г) горіння природного газу                                   4. випадання осаду

                                                                                  5. зміна забарвлення

9.          Виберіть формулу для розрахунку масової частки Оксигену в речовині : АІ2О3 та виконайте розрахунки за цією формулою:

                      Ar(O)                                               3 Ar(О)

А) w( О) = ----------                          Б) w( О) = ---------

                  Mr(AI2O3)                                         Mr(AI2O3)___________________

                 Mr(AI2O3)                                        Mr(AI2O3)    

В) w( О) =  ----------                          Г) w( О) = ----------

                   2 Ar(О)                                          3  Ar(O) 

Достатній рівень (3 бали)

(За кожне правильно виконане завдання – 1,5бали)

10.     Доберіть коефіцієнти в рівняннях реакцій. Знайдіть суму коефіцієнтів в кожному рівнянні реакції. Розмістіть рівняння реакцій за зменшенням суми коефіцієнтів та напишіть відповідність букв – цифрам: 1 - ; 2- ; 3-; 4-.

А) АІ + О2 = АІ2О3                                         В) K + O2 = K2O

Б) HqO = Hq + O2                                            Г) KCIO3 = KCI + O2

11.     Розв’яжіть задачу: Масова частка Феруму – 52,34%, Оксигену – 44,86%, Гідрогену – 2,28%. Вивести формулу речовини.

Високий рівень (3 бали)

12.     До складу речовини входять атоми Сульфуру і Оксигену в масовому відношенні  2: 3 . Визначте формулу речовини.

 

Варіант 2.

Початковий рівень (3 бали)  Кожне вірно виконане завдання – 0,5б Завдання 1 – 6 з однією правильною відповіддю.

1.          Кількість атомів позначається:

А)  Ar               Б)  n                      В) Mr                            Г) w

2.          Вкажіть хімічне явище:

А) Горіння цукру                                       Б) розчинення солі                        

В)  Плавлення парафіну                            Г) замерзання води.

3.          Вкажіть символ елемента – неметала:

А) Са                Б) О                        В)К                             Г)Нq

4.          Вкажіть формулу складної речовини:

А) К2О                 Б) СІ2                        В) С                            Г)І2

5.          Відносна атомна маса Купруму дорівнює:

А)  8               Б)  16                      В) 32                            Г)64

6.          Хімічна формула – це умовний запис:

А) фізичного явища;               Б) речовини;                      

В)  хімічного явища                 Г)суміші атомів

Середній рівень (3 бали) (за кожне правильно виконане завдання – 1 б). Завдання на встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою добрати твердження, позначене цифрою.

7.          Установіть відповідність між формулою речовини та значенням відносної молекулярної маси:

Формула речовини                                 Значення відносної молекулярної маси

А) СІ2                                                                         1.  62

Б)SiH4                                                                         2. 82

В) H2SO3                                                                     3. 71

Г) Na2O                                                                        4. 32

8.          Установіть відповідність між хімічною реакцією та її  ознакою :

А) обвуглення цукру                                                             1.  зміна запаху

Б)пропускання вуглекислого газу крізь вапняну воду     2. виділення теплоти

В) електроліз води                                                                  3. виділення газу

Г) горіння коксу                                                                       4. випадання осаду

                                                                                                    5зміна забарвлення

9.          Виберіть формулу для розрахунку масової частки Оксигену в речовині : Р2О5 та виконайте розрахунки за цією формулою:

                      Ar(O)                                            5 Ar(О)

А) w( О) = ----------                          Б) w( О) = ----------

                     Mr2О5)                                       Mr2О5)_________________

                 Mr(Р2О5)                                            Mr(Р2О5

 В) w( О) =  ----------                           Г) w( О) = ----------

                     5 Ar(О)                                               2Ar(O) 

Достатній рівень (3 бали) (За кожне правильно виконане завдання – 1,5бали)

10.     Доберіть коефіцієнти в рівняннях реакцій. Знайдіть суму коефіцієнтів в кожному рівнянні реакції. Розмістіть рівняння реакцій за зменшенням суми коефіцієнтів та напишіть відповідність букв – цифрам: 1 - ; 2- ; 3-; 4-.

А) С + О2 = СО                                       В) K + СІ2 = KСІ

Б) МqO +Н2 = Мq +Н2O                         Г)CI2O7  + Н2О= НCIO4

11.     Розв’яжіть задачу: Масова частка Алюмінію– 12,68%, Нітрогену – 19,72%, Оксигену – 67,6%. Вивести формулу речовини.

Високий рівень (3 бали)

12.     До складу речовини входять атоми Карбону і Сульфуру в масовому відношенні  3 : 16 . Визначте формулу речовини.

Графічний тест №4.  Прості речовини. Кисень.                                              (за правильну відповідь – по 0,75б)

Варіант 1.

1.     Прості речовини складаються з кількох атомів хімічних елементів.

2.     Прості речовини – метали завжди записують без індексу – 2.

3.     У природі хімічні елементи зустрічаються у вигляді речовин.

4.     У твердому зовнішньому шарі Землі на частку Оксигену припадає 47%.

5.     Лавуазьє створив кисневу теорію.

6.     Оксиген у зв’язаному вигляді входить до складу повітря.

7.     Алотропія – явище коли один елемент має декілька простих речовин.

8.     Кисень добувають реакцією сполучення.

9.     Алотропними модифікаціями Оксигену є кисень і озон.

10.                        При згоранні сірки утворюється густий білий дим.

11.                        Кисень хімічно пасивний.

12.                        Кисневі коктейлі, пінки з настоїв трав дають лікувальний ефект.

13.                        Реакція сполучення – це реакція в результаті якої з однієї речовини утворюється декілька.

14.                       Окиснення та горіння не мають нічого спільного.

15.                        В лабораторних умовах кисень добувають з оксигеновмісних речовин.

16.                        Алмаз та графіт – алотропні модифікації Оксигену.

Варіант 2.

1.     Складні речовини утворені кількома атомами хімічного елемента

2.     Прості речовини неметали завжди записують з індексом – 2.

3.     У природі більше складних речовин.

4.     Відносна атомна маса Оксигену – 32.

5.     Лавуазьє встановив, що кисень – складова повітря.

6.     Кисень в природі є лише руйнівником.

7.     Інгібітор – речовина, яка прискорює швидкість реакції.

8.     Кисень збирають витісненням води та витісненням повітря.

9.     Кисень – газ блакитного кольору з різким запахом.

10.                         При недостачі кисню вуглець згорає з утворенням вуглекислого газу.

11.                        При взаємодії кисню з простими  речовинами утворюються оксиди.

12.                         Суть реакцій окиснення та горіння одна й та сама.

13.                        Кисень транспортують в балонах білого кольору.

14.                        Стала температура тварин підтримується енергією, виділеною під час окиснення.

15.                        Для розкладу води потрібний каталізатор – Купрум(ІІ)оксид.

16.                        Збираючи кисень, пробірку повертають вниз дном.

Варіант 3.

1.     Речовини мають різні властивості, та різний склад молекул.

2.     Натрій, кальцій, ртуть – прості речовини – неметали.

3.     В природі більше елементів – металів.

4.     Відносна молекулярна маса кисню – 16.

5.     В Європі кисень відкрили одночасно Д.Прістлі та К.Шеєле.

6.     Окислюючи органічні речовини,  кисень підтримує дихання. Вивільнена енергія забезпечує життєдіяльність організмів.

7.     Постійний вміст кисню в повітрі забезпечує процес фотосинтезу.

8.     Кисень легший за повітря.

9.     Кисень добре розчинний у воді.

10.                        Під час горіння фосфору утворюється  газ з різким запахом.

11.                        Хімічна взаємодія речовин з киснем називається окисненням.

12.                        Розчинність кисню в воді використовується в кисневих подушках.

13.                        Горіння речовин в кисні відбувається повільніше, ніж в повітрі.

14.                        До складу оксидів входять два елементи, один з яких – Оксиген.

15.                        Кисень – речовина, яка складається з 2 атомів Гідрогену.

16.                       Оксиген займає І місце за поширенням в Земній корі.

Варіант 4.

1.     За складом молекул речовини поділяють на прості та складні.

2.     Сірка, кисень, фосфор – прості речовини – метали.

3.     Найпоширеніший хімічний елемент – Оксиген.

4.     Оксиген має змінну валентність.

5.     Світовий пріоритет відкриття кисню належить Китаю.

6.     Перегнивання органічних решток, іржавіння заліза підтверджує те, що кисень – будівельник.

7.     Застосування кисню ґрунтується на його здатності підтримувати дихання та горіння.

8.     Каталізатор – речовина, яка сповільнює швидкість хімічної реакції.

9.     У зрідженому вигляді кисень блакитна рухлива рідина.

10.                        У промисловості кисень добувають з перманганату калію.

11.                        Реакції горіння це окиснення яке супроводжується виділенням теплоти

12.                       Щоб відбулося горіння речовини потрібно охолодити.

13.                        Під час іржавіння заліза речовина повинна про взаємодіями з киснем.

14.                        Кисень – рідина, яка добре проводить електричний струм.

15.                        Оксиген розміщений в ІІ періоді періодичної системи Д.І.Менделєєва.

16.                        Молекула озону складається з 3 атомів Нітрогену.

Різнорівнева самостійна робота по темі: Оксиген. Кисень

(10 хв.)

Прочитайте завдання, виберіть свій рівень складності (мож­на виконувати завдання лише одно­го рівня складності). Максимальна оцінка залежить від обраного вами рівня

Варіант І

І рівень. Тестові завдання (3 бали)

1.   Хімічний символ Оксигену:

а)  О;      б)   О2;      в)   Н2О.                                       

2.   Відносна молекулярна маса кис­ню дорівнює:

а)   16;      б)  32;       в)   18.

3.   У лабораторії кисень можна одер­жати:

а)  термічним розкладом калій пер­манганату;

б)  зрідженням повітря.

4.   Речовини, що прискорюють швидкість реакції, але не вхо­дять до складу її продуктів, на­зиваються:

а)  реагенти;     б)  оксиди;      в)  каталізатори.

5.   Реакції, під час яких з кількох ви­хідних речовин утворюється одна складна речовина, називаються реакціями:

а)  розкладу;     б)  сполучення;    в)  горіння.

6.   Укажіть правильно зазначені фі­зичні властивості кисню:

а)  синій газ, без запаху, без смаку, легший за повітря;

б)  безбарвний газ, без запаху, без смаку, важчий за повітря;

в)  за звичайних умов синя рідина з приємним запахом.

 

 

II рівень (6  балів)

1.   Записати рівняння реакцій, що показують хімічні властивості кисню.

2.  Дати визначення поняттям: оксид, реакція сполучення, го­ріння.

 

III рівень (9 балів)

1. Скласти рівняння реакцій за схемами:

С2Н6 + О2=СО2 + Н2О      РН322О52О          В + O22О3

2.  Обчислити масові частки  елементів в алюміній оксиді.

 

IVрівень (12 балів)

1.   Написати рівняння реакцій, з до­помогою яких можна здійснити такі перетворення:  Н2О2 -> О2 -> СаО

2.   Яка із сполук містить більший вміст Оксисену : Натрій оксид чи Сульфур (IV)оксид?

 

Варіант II

І рівень. Тестові завдання (3 бали)

1.   Молекула кисню записується так:

а)   О;            б)   О2;            в)   Н2О.

2.   Валентність Оксигену дорівнює:

а)  І;                б)  П;              в)  VI.

3.   Із зазначених методів назвіть той, яким не можна одержати кисень в лабораторії:

а)  каталітичний розклад гідроген пероксиду;

б)  термічний розклад калій перман­ганату;

в)  окиснення ртуті.

4.   Сполуки, утворені двома елемен­тами, одним з яких обов'язково є Оксиген, називаються:

а)  реагенти;          б)  оксиди;       в)  каталізатори.

5.   Реакції, під час яких з однієї складної речовини утворюєть­ся дві або більше нових речовин (простих чи складних), назива­ються:

а) розкладу;          б) сполучення;      в) горіння.

6.   Хімічна реакція, під час якої від­бувається окиснення речовин з виділенням теплоти і світла, називається реакцією:

а) розкладу;        б) окиснення;      в) горіння.

 

II рівень (6 балів)

1.   Записати рівняння реакцій, що показують способи одержання кисню в лабораторії.

2.  Дати визначення поняттям: окис­нення, реакція розкладу, каталі­затор.

 

III рівень (9 балів)

1.   Скласти рівняння реакцій за схе­мами:

С + О2=СО        NН32=NО+Н2О       СS22=СО2+SО2

2.   Обчислити масові частки елементів у ферум (ІІІ)оксиді.

 

IVрівень (12 балів)

1.   Написати рівняння реакцій, з до­помогою яких можна здійснити такі перетворення:     КМпО4 -> О2 ->СО2

2.   Порівняти яка з речовин містить більший вміст оксисену : Барій оксид чи Плюмбум (ІІ)оксид?

 

 

Контрольна робота№3 Прості речовини. Кисень

Варіант 1.

1. Де кисень використовується? На яких властивостях ґрунтується його застосування?                                                                                                 (2б)

2.Написати рівняння реакцій окиснення простих речовин з утворенням оксидів: Сульфуру(IV), Калію(І), Алюмінію(ІІІ), Вольфраму (VI).        (2б)

3.Написати рівняння реакцій горіння таких складних речовин:   H2S, C2H4 . Назвати продукти реакцій.                                                                  (2б)

4. Обчислити масову частку оксисену в Натрій оксиді.                    (2б)

5.Здійснити перетворення, вказати тип реакції, назвати речовини:    KMnO4 àO2àV2O5                                                                                           (2б)

6.Що таке проста речовина? Навести приклади простих речовин.   (1б)

7.Якого типу хімічну реакцію використовують для добування кисню? Написати приклад реакції добування кисню з меркурій(ІІ)оксиду.           (1б)

Варіант 2.

1.Кисень безперервно споживається живими істотами, підприємствами, а його вміст в повітрі залишається незмінним. Як саме в атмосфері поновлюється кисень?                                                                                       (2б)

2. Написати рівняння реакцій окиснення простих речовин з утворенням оксидів: Сульфуру(VI), Натрію(І), Фосфору(ІІІ), Ванадію (V).                   (2б)

3.Написати рівняння реакцій горіння таких складних речовин:   ZnS, C3H6 . Назвати продукти реакцій.                                                                    (2б)

4. Обчислити масову частку оксисену в Кальцій оксиді.                    (2б)

5.Здійснити перетворення, вказати тип реакції, назвати речовини:  KCIO3 àO2àAI2O3                                                                                            (2б)

6.Охарактеризуйте Оксиген, як хімічний елемент.                               (1б)

7.Що таке каталізатор? Написати рівняння реакції добування кисню з використанням каталізатора МnО2 .                                                                ( 1б)

 

Варіант 3.

1.Пояснити кругообіг кисню в природі.                                                (2б)

2. Написати рівняння реакцій окиснення простих речовин з утворенням оксидів: Карбону(IV), Літію(І), Феруму(ІІІ), Хлору(VIІ).                            (2б)

3.Написати рівняння реакцій горіння таких складних речовин:   PbS, C2H6 . Назвати продукти реакцій.                                                                     (2б)

4. Обчислити масову частку оксисену в Сульфур(VI) оксиді.           (2б)

5.Здійснити перетворення, вказати тип реакції, назвати речовини:  

HqO àO2àCO                                                                                          (2б)

6.Охарактеризуйте кисень, як просту речовину.                                   (1б)

7.Що таке реакція горіння? Написати рівняння реакції розкладу води.(1б)          

 

Варіант 4.

1.Що таке оксид? Написати приклади оксидів елементів з валентність І,ІІ,ІІІ, IV. Назвати їх.                                                                                        (2б)

2. Написати рівняння реакцій окиснення простих речовин з утворенням оксидів: Силіцію(IV), Кальцію(ІІ), Хрому(ІІІ), Фосфору (V).                     (2б)

3.Написати рівняння реакцій горіння таких складних речовин:   CuS, C3H4 . Назвати продукти реакцій.                                                                    (2б)

4. Обчислити масову частку оксисену в Карбон(IV)оксиді.               (2б)

5.Здійснити перетворення, вказати тип реакції, назвати речовини:

H2O àO2àMqO                                                                                      (2б)

6.Охарактеризуйте дію кисню в природі.                                              (1б)

7.Що таке реакція сполучення? Написати рівняння реакції розкладу калій хлорату (бертолетової солі), як одного із способів добування кисню       (2б)

 

Варіант 5.

1.Чим відрізняється горіння речовин на повітрі та в кисні? Чому? (2б)

2.Написати рівняння реакцій окиснення простих речовин з утворенням оксидів: Нітрогену(IV), Барію(ІІ), Водню, Магнію (ІI).                               (2б)

3.Написати рівняння реакцій горіння таких складних речовин:   CS2, C3H8 . Назвати продукти реакцій.                                                                      (2б)

4. Обчислити масову частку оксисену в Сульфуру(IV) оксиді.         (2б)

5.Здійснити перетворення, вказати тип реакції, назвати речовини:   H2O2 àO2àCr2O3                                                                                               (2б)

6.Охарактеризуйте значення кисню для живих організмів.                 (1б)

7.Що таке окиснення? Написати рівняння реакції добування кисню з перманганату калію.                                                                                           (1б)

 

 

Варіант 6.

1.Порівняйте швидке і повільне окиснення. Що спільне, а що відмінне між ними? Наведіть приклади                                                                       (2б)

2.Написати рівняння реакцій окиснення простих речовин з утворенням оксидів: Натрію(I), Цинку(ІІ), Алюмінію(ІІІ), Брому(VIІ).                        (2б)

3.Написати рівняння реакцій горіння таких складних речовин:   AI2S3, CH4 . Назвати продукти реакцій.                                                                    (2б)

4. Обчислити масову частку оксисену в Силіцій(IV) оксиді.            (2б)

5.Здійснити перетворення, вказати тип реакції, назвати речовини: KMnO4 àO2àPbO                                                                                            (2б)

6.Які є  два способи збирання кисню. На яких властивостях кисню вони ґрунтуються?                                                                                                      (1б)

7. Що таке проста речовина? Навести приклади простих речовин.  (1б)

 

Варіант 7.

1.У яких випадках процеси повільного окиснення корисні, а в яких – небажані, а то й шкідливі? Наведіть приклади.                                           (2б)

2.Написати рівняння реакцій окиснення простих речовин з утворенням оксидів: Карбону(IІ), Літію(І), Бору(ІІІ), Іоду (VIІ).                                   (2б)

3.Написати рівняння реакцій горіння таких складних речовин:   PH3, C4H8 . Назвати продукти реакцій.                                                                   (2б)

4. Обчислити масову частку оксисену в Алюміній оксиді.               (2б)

5.Здійснити перетворення, вказати тип реакції, назвати речовини: KCIO3 àO2àSiO2                                                                                              (2б)

6.Як можна виявити кисень? На якій властивості кисню це ґрунтується?    (1б)

7.Ким і коли був добутий кисень. Написати рівняння реакції добування кисню електролізом води.                                                                                 (1б)

 

Варіант 8.

1.Які ви знаєте умови виникнення і припинення горіння? Конкретизувати відповідь.                                                                                (2б)

2.Написати рівняння реакцій окиснення простих речовин з утворенням оксидів: Купруму(IІ), Аргентуму(І), Феруму(ІІІ), Селену (IV).                  (2б)

3.Написати рівняння реакцій горіння таких складних речовин:   SiH4, C4H10 . Назвати продукти реакцій.                                                                    (2б)

4. Обчислити масову частку оксисену в Манган(IV) оксиді.             (2б)

5.Здійснити перетворення, вказати тип реакції, назвати речовини:

H2O àO2àB2O3                                                                                       (2б)

     6.З яких речовин можна добути кисень? Навести приклад реакції добування кисню з перманганату калію.                                                    (1б)

     7.Як можна добути кисень в промисловості? Яка його дія на живі організми?                                                                                                      (1б)

Різнорівнева самостійна робота по темі: “Ферум.Залізо” (10 хв) Прочитайте завдання, виберіть свій рівень складності (мож­на виконувати завдання лише одно­го рівня складності). Максимальна оцінка залежить від обраного вами рівня

 

Варіант І

І рівень. Тестові завдання (3 бали)

 

1.   Хімічний символ Феруму:

а)  Fe;           б)   F2;           в)   FeО.                                       

2.   Відносна молекулярна маса заліза дорівнює:

а)   56;           б)  26;            в)   112.

3.   У залізо можна одер­жати:

а)  термічним розкладом ферумвмісних сполук;

б)  відновлення з оксидів воднем, чадним газом, вугіллям.

4.   Реакція заміщення - це

а)  реакція між двома речовинами, в результаті якої утворюється одна;

б)  реакція в результаті якої з однієї утворюється декілька нових речовин;

в)  реакція між простою і складною  речовинами, в результаті якої утворюється нова проста і нова складна речовина.

5.   Залізо в природі зустрічається у вигляді :

а)  оксидів;       б)  самородному вигляді;        в)  хлоридів.

6.   Укажіть правильно зазначені фі­зичні властивості заліза:

а)  газ, без запаху, без смаку, легший за повітря;

б)  твердий, пластичний, проводить електричний струм;

в)  за звичайних умов рідина з приємним запахом.

 

II рівень (6  балів)

1.   Записати рівняння реакцій, що показують хімічні властивості заліза.

2.  Вказати галузі застосування заліза.

 

III рівень (9 балів)

1. Скласти рівняння реакцій за схемами:

Fe + О2=       FeS+О2=FeО+SО2          Fe + I2=

2.  Обчислити масові частки  елементів в ферум ( ІІІ) хлориді.

 

IVрівень (12 балів)

1.   Написати рівняння реакцій, з до­помогою яких можна здійснити такі перетворення: Н2О2 -> О2 -> Fe3О4

2.   Яка із сполук містить більший вміст Феруму: Fe2 (CO3)3  чи  FeCO3?

 

Варіант II

 

І рівень. Тестові завдання (3 бали)

1.   Молекула заліза  записується так:

а)  Fe;           б)   F2;          в)   FeО.                                       

2.   Валентність Феруму в сполуках дорівнює:

а)  І; ІІІ          б)  П; ІІІ       в)  VI; ІІ

3.   Із зазначених тверджень назвіть те, яке відноситься до заліза:

а)  необхідний для дихання;

б)  є кровотворним елементом;

в)  підтримує горіння.

4.  Сполуки, утворені двома елемен­тами, одним з яких обов'язково є Оксиген, називаються:

а)  реагенти;    б)  оксиди;      в)  каталізатори.

5.  Реакції, під час яких з однієї складної речовини утворюєть­ся дві або більше нових речовин (простих чи складних), назива­ються:

а) розкладу;      б) сполучення;      в) горіння.

6. Чисте залізо має унікальні властивості:

а)  не іржавіє і намагнічується в магнітному полі;

б)  не проводить електричний струм;

в)  є легкоплавким і не пластичним.

 

II рівень (6 балів)

1.   Записати рівняння реакцій, що показують способи одержання заліза.

2.   Пояснити поширення Феруму в природі.

 

III рівень (9 балів)

1.   Скласти рівняння реакцій за схе­мами:

Fe + HCI à        Fe2S3+О2=Fe2О3+SО2         Fe+ S à

2.   Обчислити масові частки елементів у ферум (ІІІ) броміді.

 

IVрівень (12 балів)

1.   Написати рівняння реакцій, з до­помогою яких можна здійснити такі перетворення: КМпО4 -> О2 ->FeСI3

2.   Порівняти яка з речовин містить більший вміст Феруму : Fe (NO3)3 чи Fe2(SO4)3

 

 

Завдання для усного контролю по темі:

Ферум. Залізо                                      

 ( Чи вірні твердження?) (відповідь так супроводжувати хлопками)

 

·        Ферум найпоширеніший елемент на Землі (Ні)

·        В природі залізо зустрічається в самородному вигляді, але дуже рідко (Так);

·        Ферум займає 4 місце за поширеністю;

·        Залізо та його сплави знаходять широке застосування в різних галузях суспільного виробництва (так)

·        Залізо ніяк не можна захистити від корозії (Ні);

·        Іржавіння заліза – це фізичний процес (Ні);

·        Ферум потрібний для кровотворення (Так);

·        Ферум в природі зустрічається у вигляді залізних руд (Так);

·        Сплавами заліза є – чавун і сталь (Так);

·        Ферум не входить до складу людського організму (Ні);

·        Ферум  накопичується в печінці, селезінці, кістковому мозку (Так);

·        Ферум не сприяє клітинному диханню, утворенню хлорофілу у рослин (Ні);

·        Найбільшим родовищем залізних руд в Україні є – Криворізький басейн (Так)

·        В організмі дорослої людини міститься 4-5г Феруму, з них 65% - у крові (Так);

·        Ферум – це мікроелемент (Ні)

·        Проста речовина Феруму називається – кисень (Ні);

·        Молекула заліза складається з двох атомів (Ні)

·        Валентність Феруму  у сполуках – ІІ,ІІІ (Так);

·        Відносна молекулярна маса заліза – 26 (Ні);

·        Перші зразки заліза були не земного походження (Так);

·        Алхіміки позначали Ферум у вигляді списа й щита, характерний атрибут бога війни Марса (Так);

·        Деякі черви мають кров зеленого кольору, бо сполука, яка входить до складу їх крові містить двовалентний Ферум. (Так);

 

 

 

 

Підсумкова контрольна робота за курс хімії 7 клас (перший варіант)

Варіант 1. (1- 3  завдання по  1б, 4 - 6 по  2б,  7 – 3б  за кожну правильну відповідь)

1.     Розподіліть в три колонки ( прості речовини, складні речовини, суміші): кисень, натрій сульфат, повітря, морська вода, дистильована вода, цинк.

2.     Що означають записи: 2 Cu(NO3)2, Li2O, 3Fe, 5N?

3.     Визначити валентності атомів в формулах речовин: Са3Р2, NO2, Mn2O7, SO3

4.     Порівняти масові частки Оксигену в Натрій оксиді та Купрум (ІІ)оксиді.

5.     Вивести формулу речовини, яка містить: 27,6% Оксигену  і  72,4% Феруму.

6.     Закінчити рівняння реакцій:                                               III

а) Fe2(SO4)3 + NaOH à Fe(OH)3 + Na2SO4               в) Ca +N2 à ?

б)AI(OH)3 + HNO3 à AI(NO3)3 + ?

7.     Здійснити перетворення, вказати тип реакції:

КМnO4 à O2 à H2O à H2 àNH3

Варіант 2. (1- 3  завдання по  1б, 4 - 6 по  2б,  7 – 3б  за кожну правильну відповідь)

1.     Розподіліть в три колонки ( прості речовини, складні речовини, суміші): водень, натрій хлорид, граніт, фруктовий сік, хлорид на кислота, графіт.

2.     Що означають записи: 3 Fe 2O3, Li3N, 2 Cu,  4О?

3.     Визначити валентності атомів в речовинах: СI2O3, NO, MnO2, CS2

4.     Порівняти масові частки Оксигену в Літій оксиді та Сульфур( VІ)оксиді.

5.     Вивести формулу речовини, яка містить: 18,4% Оксигену  і  81,6% Хлору.

6.     Закінчити рівняння реакцій:                                                 III

а) Fe2O3 + H2SO4à Fe2(SO4) 3+ ?                                в) Mq +Pà ?

б)AI(OH)3 à AI2O3 + ?

7.     Здійснити перетворення, вказати тип реакції:

КCIO3 à O2 à ZnO à ZnàZnCI2

Варіант 3. (1- 3  завдання по  1б, 4 - 6 по  2б,  7 – 3б  за кожну правильну відповідь)

1.     Розподіліть в три колонки ( прості речовини, складні речовини, суміші): бром, барій нітрат, молоко, солодка вода, кальцій оксид, мідь.

2.     Що означають записи: 2 AI(NO3)3 , 3 SO3, 2 Ca , 5CI?

3.     Визначити валентності атомів в формулах речовин: Са3N2, SO2, CI2O7, Li2O

4.     Порівняти масові частки Оксигену в Калій оксиді та Плюмбум (ІІ)оксиді.

5.     Вивести формулу речовини, яка містить: 31,6% Оксигену  і  68,4% Хрому.

6.     Закінчити рівняння реакцій:                                   III

а) AI 2(SO4)3 + KOH à AI (OH)3 + K2SO4               в) Fe +CI2 à ?

б) Fe (OH)3 + HNO3 à Fe (NO3)3 + ?

7.     Здійснити перетворення, вказати тип реакції:

H2O2 à H2Oà O2 à CuO à Cu

 

 

Варіант 4. (1- 3  завдання по  1б, 4 - 6 по  2б,  7 – 3б  за кожну правильну відповідь)

1.     Розподіліть в три колонки ( прості речовини, складні речовини, суміші): залізо, кальцій карбонат, сталь, нафта, сульфатна кислота, азот.

2.     Що означають записи: 3 Fe2(CO3)3, LiH,  2 Ca,  4H?

3.     Визначити валентності атомів в формулах речовин: СI2O, N2O3, Mn2O7, CO2

4.     Порівняти масові частки Оксигену в Барій оксиді та Сульфур( ІV)оксиді.

5.     Вивести формулу речовини, яка містить: 36,8% Оксигену  і  63,2% Мангану.

6.     Закінчити рівняння реакцій:                                              

а) Fe2O3 + H2CO3à Fe2(CO3)3 + ?                                в) Mq +O2à ?

б)KCIO3 à ? + ?

7.     Здійснити перетворення, вказати тип реакції:

HqO à O2 à H2O à H2àH2S

 

Підсумкова контрольна робота за рік.  7 клас

(другий варіант) ( Кожне вірно виконане завдання оцінюється в 2 бали)

Варіант 1.

1.      Дано явища: танення льоду, горіння магнію, скисання молока, плавлення алюмінію, фільтрування розчину цукру, почорніння мідної дротинки. Які із явищ фізичні, а які хімічні? В хімічних явищах вказати ознаку реакції.

2.      Дано суміш : олія, цукор і пісок. Скласти план розділення суміші.

3.      Що означають записи: 2 CuSO4, 3N2,  Ba (NO3)2,  4Fe

4.       Обчислити масові частки елементів в речовині: AICI3

5.      Визначити валентності атомів хімічних елементів у формулах: NH3, P2S3, CuO,CI2O7,NaH,AI2O3,Fe2O3, Li3N

6.      Розставити коефіцієнти в рівняннях реакцій:

а) NH3 + O2 à N2 + H2O

б) CuO + HNO3 à Cu (NO3)2 + H2O

в) N2 + H2 à NH3

г) Fe(OH)3 à Fe2O3 + H2O

 

Варіант 2.

1.      Дано явища: випаровування води, горіння свічки, згіркнення масла, плавлення парафіну, видування зі скла пляшок, дія оцту на соду. Які із явищ фізичні, а які хімічні? В хімічних явищах вказати ознаку реакції.

2.      Дано суміш : крейда, залізо і кухонна сіль. Скласти план розділення суміші.

3.      Що означають записи: 2 SO3, 3О2,  Ba SO3,  2F

4.       Обчислити масові частки елементів в речовині: AI2O3

5.      Визначити валентності атомів хімічних елементів у формулах: N2O5, P2O3, CuS, CI2O, CaH2, AIN, FeO, Li2O

6.      Розставити коефіцієнти в рівняннях реакцій:

а) NH3 + O2 à NO + H2O

б) Ca + HNO3 à Ca (NO3)2 + H2

в) N2 + O2 à NO

г) Fe(OH)2 à FeO + H2O

Варіант 3.

1.      Дано явища: утворення сніжинок, горіння сірки, притухання яєць, плавлення заліза, випарювання розчину цукру, почорніння срібної ложки. Які із явищ фізичні, а які хімічні? В хімічних явищах вказати ознаку реакції.

2.      Дано суміш : бензин, сіль і глина. Скласти план розділення суміші.

3.      Що означають записи: 2 CaSO3, 3N2O5,  Ba3 (PO4)2,  4S

4.       Обчислити масові частки елементів в речовині: MqCI2

5.      Визначити валентності атомів хімічних елементів у формулах: PH3, PCI5, CO2,CI2O3, Na3N, AI2S3, FeS, Li2O

6.      Розставити коефіцієнти в рівняннях реакцій:

а) CS2 + O2 à CO2 + SO2

б) Li2O + HNO3 à LiNO3 + H2O

в) CI2 + O2 à CI2O7

г) AI(OH)3 à AI2O3 + H2O

 

Варіант 4.

1.      Дано явища: замерзання води, горіння заліза, перегнивання опалого листя, плавлення цукру, прокатування дроту, обвуглення цукру. Які із явищ фізичні, а які хімічні? В хімічних явищах вказати ознаку реакції.

2.      Дано суміш : тирса, залізні ошурки і цукор. Скласти план розділення суміші.

3.      Що означають записи: 5 SO2, 3H2,  K2 SO3,  2Mq

4.       Обчислити масові частки елементів в речовині: N2O3

5.      Визначити валентності атомів хімічних елементів у формулах: N2O, PCI3, CS2, K2O, BaH2, AIBr3, Fe2S3, Li3P

6.      Розставити коефіцієнти в рівняннях реакцій:

а) PH3 + O2 à P2O5 + H2O

б) CaO + HNO3 à Ca (NO3)2 + H2O

в) SO2 + O2 à SO3

г) Cr(OH)3 à Cr2O3 + H2O

 

—————

Назад


Контакт

Полулях Т.М. вчитель хімії Новомихайлівського НВК

с. Новомихайлівка
Чернігівський район
Запорізька область
вул.Шкільна,10


0994334089