8 клас
(2 год на тиждень, разом 70 годин, із них 10 год – резервний час )
Підручник:
Ярошенко О.Г. Хімія: 8: підруч. для загальноосвіт. навч. закл./К.; Освіта , 2008.-208с.:іл.
Календарно-тематичне планування для 8 класу складено згідно
«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія.7-11 класи»
(Л.П. Величко, О.Г. Ярошенко).-К.:Ірпінь: Перун, 2005.
|
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
К-сть годин |
Використання ІКТ |
Експеримент |
Примітки |
|
||
|
Повторення основних питань курсу хімії 7 класу (2 год) |
|
||||||||
|
1. |
|
Основні поняття хімії. Інструктаж з ТБ |
1 |
|
|
|
|
||
|
2. |
|
Розв’язування розрахункових задач за хімічними формулами |
1 |
|
|
|
|
||
|
Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами (8 год) |
|
||||||||
|
3. |
|
Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Число Авогадро |
1 |
|
|
|
|
||
|
4. |
|
Обчислення числа атомів (молекул) у певній кількості речовини |
1 |
|
|
|
|
||
|
5. |
|
Молярна маса |
1 |
|
|
|
|
||
|
6. |
|
Обчислення за хімічними формулами молярної маси, маси й кількості речовини |
1 |
|
|
|
|
||
|
7. |
|
Молярний об’єм газів. Обчислення об’єму газу за нормальних умов |
1 |
|
|
|
|
||
|
8. |
|
Відносна густина газів. Обчислення відносної густини газів |
1 |
|
|
|
|
||
|
9. |
|
Розрахунки за хімічними формулами |
1 |
|
|
|
|
||
|
10. |
|
Узагальнення знань з теми: «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами» |
1 |
|
|
|
|
||
|
Основні класи неорганічних сполук (25 год) |
|
Основні класи неорганічних сполук (25 год) |
|||||||
|
11. |
|
Поняття про основні класи неорганічних сполук |
1 |
|
|
|
|
||
|
12. |
|
Оксиди, їх склад, назви, класифікація. |
1 |
|
Дем.1 Зразки оксидів |
|
|
||
|
13. |
|
Кислоти, їх склад, назви, класифікація |
1 |
|
Дем.3 Зразки кислот |
|
|
||
|
14. |
|
Солі (середні), їх склад, назви |
1 |
|
Дем.9 Зразки солей |
|
|
||
|
15. |
|
Основи, їх склад і назви. Класифікація основ |
1 |
|
Дем.6 Зразки основ |
|
|
||
|
16. |
|
Фізичні та хімічні властивості оксидів: вз. з водою, лугами, кислотами, іншими оксидами. Оксиди в природі. Використання оксидів |
1 |
|
Дем.2 Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою |
|
|
||
|
17. |
|
Фізичні й хімічні властивості кислот(дія на індикатори, вз. з металами, основними оксидами та основами, солями). Поняття про ряд активності кислот. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. |
1 |
|
Дем.4 Хімічні властивості кислот Л.Р.1 Дія кислот на Інд. |
|
|
||
|
18. |
|
Реакції заміщення й обміну. Використання кислот. |
1 |
|
Л.Р.2 Добування хлоридної кислоти і досліди з нею |
|
|
||
|
19. |
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій |
1 |
|
|
|
|
||
|
20. |
|
Розв’язування розрахункових задач за рівняннями хімічних реакцій |
1 |
|
|
|
|
||
|
21. |
|
Узагальнююче повторення: «Оксиди. Кислоти» |
1 |
|
|
|
|
||
|
22. |
|
Фізичні властивості основ. Хімічні властивості лугів(дія на Інд., вз. з кислотами, кислотними оксидами, солями). Заходи безпеки під час роботи з лугами. |
1 |
|
Дем.7 Хімічні властивості основ. Л.Р.3 Дія розчинів лугів на Інд. |
|
|
||
|
23. |
|
Реакція нейтралізації. Розкладання нерозчинних основ у процесі нагрівання. |
1 |
|
Л.Р.4,5,6 Вз. розчинів лугів із кислотами. Вз. нерозчинних основ з кислотами. Розкладання нерозчинних основ під час нагрівання. |
|
|
||
|
24. |
|
Поняття про амфотерні основи. |
1 |
|
Дем. 8 Доведення амфотерності цинк гідроксиду |
|
|
||
|
25. |
|
Техніка безпеки під час роботи з лугами. Використання основ. |
1 |
|
|
|
|
||
|
26. |
|
Фізичні й хімічні властивості середніх солей ( вз. з металами, кислотами, лугами, іншими солями). |
1 |
|
Дем.9,10 Зразки солей. Хімічні властивості солей |
|
|
||
|
27. |
|
Поширення солей у природі та їх практичне значення |
1 |
|
Л.Р. 7,8,9 Вз. солей із Ме, лугами в розчині; реакція обміну між солями у розчині |
|
|
||
|
28. |
|
«Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук» |
1 |
|
Практична робота №1 |
|
|
||
|
29. |
|
Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук |
1 |
|
|
|
|
||
|
30. |
|
Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук |
1 |
|
|
|
|
||
|
31. |
|
Розрахунки за хімічними рівняннями |
1 |
|
|
|
|
||
|
32. |
|
Проміжне оцінювання з теми «Основи. Солі» |
1 |
|
|
|
|
||
|
33. |
|
Загальні способи одержання оксидів, кислот, основ і солей |
1 |
|
Дем. 11,12 Вз. кальцій оксиду з водою, дослідження утв. роз-ну Інд., пропускання вуглекислого газу крізь розчин. Спалювання Р, розч. добутого Р2О5 у воді, дослідження роз-ну Інд. і нейтралізація його лугом. |
|
|
||
|
34. |
|
Загальні способи одержання оксидів, кислот, основ і солей |
1 |
|
|
|
|
||
|
35. |
|
Значення експериментального методу в хімії. |
1 |
|
Л.Д.10 Розв’язування експериментальних задач. |
|
|
||
|
36. |
|
Розв’язання експериментальних задач |
1 |
|
Практична робота №2
|
|
|
||
|
37. |
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів і продуктів реакції. |
1 |
|
|
|
|
||
|
38. |
|
Узагальнення й систематизація знань з теми «Основні класи неорганічних сполук» |
1 |
|
|
|
|
||
|
39. |
|
Контроль рівня навчальних досягнень з теми «Основні класи неорганічних сполук» |
1 |
|
|
|
|
||
|
ПЕРІОДИЧНИЙ ЗАКОН І ПЕРІОДИЧНА СИСТЕМА ХІМІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ Д.І. МЕНДЕЛЄЄВА. БУДОВА АТОМА |
|
||||||||
|
40. |
|
Історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. |
1 |
|
|
|
|
||
|
41. |
|
Поняття про лужні метали, інертні елементи, галогени. |
1 |
|
Дем. 13. Вз. Na, Ca, Mg з H2O. |
|
|
||
|
42.
|
|
Історія відкриття періодичного закону й періодичної системи хімічних елементів Д.І.Менделеєва. |
1 |
|
|
|
|
||
|
43. |
|
Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. |
1 |
|
Дем. 14. ПСХЕ Д.І.Менделєєва (довга й коротка форми) |
|
|
||
|
44. |
|
Будова атома: ядро й електронні оболонки. Склад атомних ядер. |
1 |
|
|
|
|
||
|
45. |
|
Сучасне формулювання періодичного закону. Ізотопи. |
1 |
|
|
|
|
||
|
46. |
|
Стан електронів у атомі. |
1 |
|
|
|
|
||
|
47. |
|
Будова електронних оболонок атомів. Енергетичні рівні й підрівні. |
1 |
|
|
|
|
||
|
48. |
|
Будова електронних оболонок атомів. |
1 |
|
|
|
|
||
|
49. |
|
Структура періодичної системи у світлі теорії будови атома. |
1 |
|
Дем. 14. ПСХЕ Д.І.Менделєєва (довга й коротка форми) |
|
|
||
|
50. |
|
Взаємозв’язок між розміщенням елементів у періодичній системі та властивостями хімічних елементів, простих речовин, сполук елементів з Гідрогеном і Оксигеном. |
1 |
|
Л.р.11. Дослідження характеру гідратів натрій оксиду, алюміній оксиду, сульфур (\/І) оксиду. |
|
|
||
|
51. |
|
Характеристика хімічних елементів за положенням у періодичній системі хімічних елементів і будовою атома. |
1 |
|
|
|
|
||
|
52. |
|
Характеристика хімічних елементів за положенням у періодичній системі хімічних елементів і будовою атома. |
1 |
|
|
|
|
||
|
53. |
|
Контроль рівня навчальних досягнень з теми «ПЗ і ПСХЕ Д.І.Менделєєва. Будова атома.» |
1 |
|
|
|
|
||
|
54, 55. |
|
Значення періодичного закону. Життя і діяльність Д.І.Менделєєва |
1 |
|
|
|
|
||
|
ХІМІЧНИЙ ЗВ'ЯЗОК І БУДОВА РЕЧОВИНИ |
|
||||||||
|
56. |
|
Електронна природа хімічного зв’язку. Поняття про електронегативність. |
1 |
|
|
|
|
||
|
57. |
|
Ковалентний зв'язок, його види – полярний і неполярний. (Утворення ковалентного неполярного й полярного видів зв’язку.) |
1 |
|
|
|
|
||
|
58. |
|
Йонний зв'язок. |
1 |
|
|
|
|
||
|
59. |
|
Ковалентний полярний і неполярний зв'язок, йонний зв'язок. Електронні формули молекул речовин. |
1 |
|
|
|
|
||
|
60. |
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. |
1 |
|
Дем. 15. Моделі кристалічних ґраток різних типів. |
|
|
||
|
61. |
|
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. |
1 |
|
Дем.16. Фізичні властивості речовин з різними типами кристалічних ґраток. |
|
|
||
|
62. |
|
Ступінь окиснення. |
1 |
|
|
|
|
||
|
63. |
|
Визначення ступеня окиснення атомів елементів за хімічними формулами сполук. |
1 |
|
|
|
|
||
|
64. |
|
Складаня формул сполук за відомим ступенем окиснення атомів елементів |
1 |
|
|
|
|
||
|
65. |
|
Окисно-відновні реакції. |
1 |
|
|
|
|
||
|
66. |
|
Узагальнення й систематизація знань з теми «Хімічний зв'язок і будова речовини» |
1 |
|
|
|
|
||
|
67. |
|
Контроль рівня навчальних досягнень з теми «Хімічний зв'язок і будова речовини». |
1 |
|
|
|
|
||
|
68. |
|
Значення окисно-відновних процесів у природі. |
1 |
|
|
|
|
||
|
69. |
|
Узагальнення матеріалу, вивченого за рік. |
1 |
|
|
|
|
||
|
70. |
|
Підсумковий урок. |
1 |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
—————